Recenties

Chantal Ooms, wiskundedocent het Vlier

Als docent merk ik dat leerlingen de klassikale uitleg begrijpen, maar vaak vastlopen zodra ze zelf met de lesstof bezig gaan. Hoe zorg je als leerling ervoor dat je terug kan halen wat er in de les gezegd en gedaan is. Welke stappen moet je zetten? Hoe herken je situaties die net iets anders zijn? Hoe zorg je dat je niet in paniek raakt en jezelf door middel van kleine stapjes en de juiste vragen door het probleem heen helpt?

Als oud-collega van Maarten kan ik zeggen dat hij een heel fijn en kundig persoon is die je hiermee kan helpen. Door zijn jarenlange ervaring op het Etty Hillesum Lyceum kan Maarten de lesstof op verschillende manieren overbrengen, dus ook op een manier die bij jou past. Maarten is een invoelend persoon waarbij je je snel op je gemak voelt. Met zijn rust en betrokkenheid kan hij in weinig tijd doorgronden waar het probleem zit en je door middel van wedervragen op het pad naar de oplossing brengen. Dit alles zorgt ervoor dat je zelf de denkstappen leert zetten die nodig zijn en je zelfvertrouwen zal groter worden. En wie weet zorgt de bijles van Maarten er ook wel voor dat je wiskunde een klein beetje leuk begint te vinden.